Sobre la solidaritat i el suport mutu. Reaccions a un article i a unes pràctiques (cat/cas)

Desconvocada la protesta para el 15-M (cas/cat)
7 maig, 2020
Radio El Lokal. Programa 06. Si Zapata viviera, con nosotros anduviera, en el Barrio chino, en Binéfar y Atenco.
12 maig, 2020

Sobre la solidaritat i el suport mutu. Reaccions a un article i a unes pràctiques (cat/cas)

11 maig, 2020
 

L’article d’Helena López Vallejo publicat al Periòdic el diumenge dia 10 de maig amb el títol: El Raval entra en fase de col·lapse, ha tingut un impacte inesperat. Ha arribat a molts espais i persones que no sabien el que passava i està provocant moltes reaccions.

És evident que ha impactat per la duresa de la situació, que és la que s’explica en el text amb prou claredat a la vegada que les reaccions que s’estan donant entre els diferents col·lectius, espais i veïnes i veïns de Raval per fer-los front. Una duresa que ve de lluny, que és responsabilitat d’un sistema basat en el negoci, per sobre de la gent i a què les administracions han servit. Un sistema que domina el món.

A més de les reaccions esperades, hi ha moltes inesperades. Gent que contacta i vol ajudar i col·laborar, ja sigui posant diners, temps, ànims. Advocades que s’ofereixen per donar un cop mà. Sembla que cada vegada més persones entenen que cal fer alguna cosa i que aquesta cosa implica donar suport i participar en la mesura del possible de les xarxes i col·lectius que estan actuant i que donen confiança.

És important perquè demostra que fent-ho bé, amb humilitat i a poc a poc serveix i obre possibilitats. Cal exigir a les autoritats que compleixin amb la seva obligació, cal buscar maneres àgils i útils que donin resposta al desbordament i al col·lapse. Hi ha molta energia i molta intel·ligència posada en això.

Nosaltres sempre intentem prioritzar el més necessari, qui menys té i ens agrada fer-ho de forma autogestionària, autoorganitzada. No volem cobrir l’assistència social, ni assumir responsabilitats que competeixen a uns altres. Volem avançar per aquí, perquè la gent s’organitzi i decideixi, sense oblidar a qui hem d’exigir i contra qui hem de lluitar.

Cal sumar, cal obrir espais, cal provar maneres. Cal posar-se en comú, ja que si no ho fem, ho pagarem els ningú, els de baix. Ja es veu com el sistema és re acomoda, com les possibles solucions intentaran mantenir privilegis i maneres de viure que ens precaritzen, ens exploten i ens donen mala vida. I volem aquest barri i la seva gent.

Sobre la solidaridad y el apoyo mutuo. Reacciones a un artículo y a unas practicas

El artículo de Helena López Vallejo publicado en el Periódico el domingo día 10 de mayo con el título: El Raval entra en fase de colapso, ha tenido un impacto inesperado. Ha llegado a muchos espacios y personas que no sabían lo que ocurría y está provocando muchas reacciones.

Es evidente que ha impactado por la dureza de la situación, que es la que se explica en el texto con bastante claridad a la vez que las reacciones que se están dando entre los diferentes colectivos, espacios y vecinas y vecinos del Raval para hacerles frente. Una dureza que viene de lejos, que es responsabilidad de un sistema basado en el negocio, por encima de la gente y al que las administraciones han servido. Un sistema que domina el mundo.

Además de las reacciones esperadas, hay mucha inesperadas. Gente que contacta y quiere ayudar y colaborar, ya sea poniendo dinero, tiempo, ánimos. Abogadas que se ofrecen para echar una mano. Parece que cada vez más personas entienden que hay que hacer algo y que ese algo pasa por apoyar y participar en la medida de lo posible de las redes y colectivos que están actuando y que dan confianza.

Es importante porque demuestra que haciéndolo bien, con humildad y poco a poco sirve y abre posibilidades. Hay que exigir a las autoridades que cumplan con su obligación, hay que buscar maneras ágiles y útiles que den respuesta al desbordamiento y al colapso. Hay mucha energía y mucha inteligencia puesta en ello.

Nosotros siempre intentamos priorizar lo más necesario, quien menos tiene y nos gusta hacerlo de forma autogestionaria, autoorganizada. No queremos cubrir la asistencia social, ni asumir responsabilidades que compiten a otros. Queremos avanzar por ahí, porque la gente se organice y decida, sin olvidar a quien tenemos que exigir y contra quien tenemos que luchar.

Hay que sumar, hay que abrir espacios, hay que probar maneras. Hay que ponerse en común pues si no lo hacemos, lo pagaremos los nadie, los de abajo. Ya se ve como el sistema se reacomoda, como las posibles soluciones intentarán mantener privilegios y maneras de vivir que nos precarizan, nos explotan y nos dan mala vida. Y queremos este barrio y su gente.

Comments are closed.