Sobre les (no) portes del Liceu (cat/cas)

Presentació del llibre: Saavedra. Un anarquismo
2 setembre, 2022
Concert 35è Aniversari El Lokal
13 setembre, 2022

Sobre les (no) portes del Liceu (cat/cas)

6 setembre, 2022
 

 

S’han inaugurat, obra de Jaume Plensa, que les ha definit com unes constel·lacions abans des de la pròpia institució com l’entrada al paradís. El cas és que el Liceu, una vegada més, es manifesta com una expressió de la Cultura amb majúscules, de la cultura de les elits, dels que manen i dominen, només cal veure les fotografies de la inauguració per veure que es tracta dels grans magnats de les finances, la banca i la indústria, juntament amb les autoritats competents.

La raó, manifestada sense pudor i després corregida però mai retirada, és tancar el pas a pobres, ionquis i prostitutes i posar ordre en un raval, sempre rebel i desobedient.

Els que vivim al barri sabem que cada cop hi ha més gent vivint al carrer, gent que no té cap altre lloc on ficar-se i dormir, que pateix i necessita possibilitats de tenir una vida digna. gent que quan plou, fa fred o se sent insegura, necessita un lloc on aixoplugar-se. Gent a qui les ordenances compliquen la vida, a qui la gent benestant menysprea, a qui les autoritats i els pressupostos ignoren.

En fi paraules i declaracions per amagar la veritat, el classisme, el menyspreu i l’arrogància dels cultes i els rics cap a la gent i les seves formes. Les cultures del Raval són les formes de lluita i resistències, les històries de la gent pobre i rebel.

 

Sobre las (no) puertas del Liceu

Se han inaugurado, obra de Jaume Plensa, que las ha definido como unas constelaciones, antes desde la propia institución como la entrada al paraíso. El caso es que el Liceu, una vez más, se manifiesta como una expresión de la Cultura con mayúsculas, de la cultura de las elites, de los que mandan y dominan, solo hay que ver las fotografías de la inauguración para ver que se trata de los grandes magnates de las finanzas, la banca y la industria, junto con las autoridades competentes.

La razón, manifestada sin pudor y después corregida pero nunca retirada, es cerrar el paso a pobres, yonkis y prostitutas y poner orden en un raval, siempre rebelde y desobediente.

Quienes vivimos en el barrio sabemos que cada vez hay más gente viviendo en la calle, gente que no tiene otro lugar donde meterse y dormir, que sufre y necesita posibilidades de tener una vida digna. gente que cuando llueve, hace frío o se siente insegura, necesita un lugar donde cobijarse. Gente a la que las ordenanzas complican la vida, a la que la gente bien desprecia, a la que las autoridades y los presupuestos ignoran.

En fin palabras y declaraciones para esconder la verdad, el clasismo, el desprecio y la arrogancia de los cultos y ricos hacia la gente y sus formas. Las culturas del Raval son sus formas de lucha y resistencias, las  historias de la gente pobre y rebelde..

Comments are closed.