Cansats, emocionades, espantats, exigides i exigents …. Així som i així anem fent (cat/cas)

El Naufraguito desde el Cielo. Covid – 19
4 juny, 2020
Radio El Lokal. Programa 10. Les veïnes i les cures
8 juny, 2020

Cansats, emocionades, espantats, exigides i exigents …. Així som i així anem fent (cat/cas)

6 juny, 2020
 

Tornant a no se sap on i sortint d’una situació que encara no hem paït. Amb massa conflictes, personals / col·lectius / polítics, amb molts dolors i ferides obertes. Fràgils i combatives davant un desastre que no ha fet més que començar. Aïllant-de tant soroll, cridòria, mentides i salvadors de la humanitat per concentrar-nos en escoltar, pensar, parlar i fer alguna cosa útil davant de tanta dificultat.

Hem aconseguit posar ordre en l’espai del lokal i portar-nos millor entre la gent que formem part. Sembla com si el drama ens hagués ajudat a entendre’ns i a assumir el repte de poder seguir. Ens ha ajudat molta gent que ens estima i ens exigeix, que ens dóna suport per a seguir lluitant. No hi ha paraules per tant agraïment i tant sentir comú.

Conscients de les nostres debilitats, de vegades també de les nostres fortaleses però sense enganyar-nos. El que som i tenim no és suficient per afrontar, respondre i construir davant del que ve. Cal ser més i millors doncs si no, ens guanyaran i ens faran mal. Cal teixir aliances, cal ser flexibles i incloents, sense renunciar, ni vendre. I els nostres entorns estan enfrontats, dolguts, amb massa malestar entre nosaltres. Cal aprendre a resoldre conflictes de forma justa, cal aprendre a conviure i compartir entre diferents i moltes vegades confrontades. Cal renunciar a vèncer, a guanyar, als altres per poder compartir i construir. Cal defensar-se de qui vol fer-nos mal sense per això simplificar i veure a tots com a sospitosos. Cal donar marge.

Totes hem viscut amb emoció les respostes generoses, ens han donat ànims la capacitat per respondre i organitzar-se de milions de persones que sense que ningú l’hi digui, actuen i ho fan molt bé. En les crisis sempre hem après que la gent és capaç de donar el millor si se li deixa.

Ja estem veient cada dia la magnitud de la tragèdia: locals de tota la vida tancats, una altra vegada canvis de propietaris i reformes. Desnonaments que s’amunteguen, acomiadaments i tancaments d’empreses. Tots els cossos repressius i maquinàries de l’estat preparades per mantenir l’ordre i la llei Gent molt tocada i desesperada per tot el sofert, enfrontaments per culpar l’altre, al més proper i més feble del que no és responsable.

No sabem la resta com esteu, ho intuïm, l’escoltem de tota la gent que torna a passar, a visitar-nos, a connectar. I en general ens sentim tocats, patint i aguantant però no derrotades, amb ganes desesperades de sentir el suport mutu i la possibilitat d’organitzar-nos més i millor. Salut i ànims.

Cansados, emocionadas, asustados, exigidas y exigentes…. Así estamos y así vamos haciendo

Volviendo a no se sabe dónde y saliendo de una situación que aún no hemos digerido. Con demasiados conflictos, personales/colectivos/políticos, con muchos dolores y heridas abiertas. Frágiles y peleonas ante un desastre que no ha hecho más que empezar. Aislándonos de tanto ruido, griterio, mentiras y salvadores de la humanidad para concentrarnos en escuchar, pensar, hablar y hacer algo útil ante tanta dificultad.

Hemos conseguido poner orden en el espacio del lokal y llevarnos mejor entre la gente que formamos parte. Parece como si el drama nos hubiera ayudado a entendernos y a asumir el reto de poder seguir. Nos ha ayudado mucha gente que nos quiere y nos exige, que nos apoya para seguir luchando. No hay palabras para tanto agradecimiento y tanto sentir común.

Conscientes de nuestras debilidades, a veces también de nuestras fortalezas pero sin engañarnos. Lo que somos y tenemos no es suficiente para afrontar, responder y construir ante lo que viene. Hay que ser más y mejores pues si no, nos ganarán y nos harán daño. Hay que tejer alianzas, hay que ser flexibles e incluyentes, sin renunciar, ni venderse. Y nuestros entornos están enfrentados, dolidos, con demasiado malestar entre nosotras. Hay que aprender a resolver conflictos de forma justa, hay que aprender a convivir y compartir entre diferentes y muchas veces confrontadas. Hay que renunciar a vencer, a ganar, a los otros para poder compartir y construir. Hay que defenderse de quien quiere hacernos daño sin por ello simplificar y ver a todos como sospechosos. Hay que dar margen.

Todas hemos vivido con emoción las respuestas generosas, nos han dado ánimos la capacidad para responder y organizarse de millones de personas que sin que nadie se lo diga, actúan y lo hacen muy bien. En las crisis siempre hemos aprendido que la gente es capaz de dar lo mejor si se le deja.

Ya estamos viendo cada dia la magnitud de la tragedia: locales de toda la vida cerrados, otra vez cambios de propietarios y reformas. Desahucios que se amontonan, despidos y cierres de empresas. Todos los cuerpos represivos y maquinarias del estado preparadas para mantener el orden y la ley Gente muy tocada y desesperada por todo lo sufrido, enfrentamientos para culpar al otro, al más cercano y más débil de lo que no es responsable.

No sabemos el resto como estáis, lo intuimos, lo escuchamos de toda la gente que vuelve a pasar, a visitarnos, a conectar. Y en general nos sentimos tocados, sufriendo y aguantando pero no derrotadas, con ganas desesperadas de sentir el apoyo mutuo y la posibilidad de organizarnos más y mejor. Salud y ánimos.

Comments are closed.