El dimarts 5 de juny mentre realitzàvem una roda de premsa contra el desnonament de Riereta 3, va arribar a l’Agora una citació per recollir una notificació judicial. Avui dimecres, ens hem personat a la Ciutat de la Justícia per retirar una demanda del jutjat de primera instància número 3 de Barcelona per part de Triquell i GARCIA SL, com propietaris del solar, contra els “desconeguts ocupants” de l’Agora.
Fins ara sabíem que el solar era propietat de la SAREB i que des de l’Ajuntament de Barcelona s’havia intentat negociar que fos un espai públic a disposició del barri. Avui hem sabut que hi ha un propietari que ha presentat una denúncia per desallotjar-nos i amb tota probabilitat especular amb un espai autogestionat, des de fa més de tres anys, al servei dels veïnes i veïns del Raval.
Fem públic que l’Àgora Juan Andrés, com ha estat creat, està en perill. Ho defensarem amb tots els mitjans al nostre abast perquè segueixi sent un espai de solidaritat, trobada i suport mutu del barri i de la ciutat.
Estem debatent la millor manera de donar resposta a aquesta agressió i us convocarem a les accions i assemblees per construir en comú el destí de l’Agora. Som conscients que no serà fàcil però també sabem que és un espai estimat i reconegut per molta gent, col·lectius i lluites socials.
——————————————————
El Ágora Juan Andrés Benítez amenazada también por la especulación inmobiliaria
El martes 5 de junio mientras realizábamos una rueda de prensa contra el desahucio de Riereta 3, llegó al Agora una citación para recoger una notificación judicial. Hoy miércoles, nos hemos personado en la Ciutat de la Justicia para retirar una demanda del juzgado de primera instancia nº 3 de Barcelona por parte de TRIQUELL y GARCIA SL, como propietarios del solar, contra los “desconocidos ocupantes” del Agora.
Hasta ahora sabíamos que el solar era propiedad de la SAREB y que desde l’Ajuntament de Barcelona se había intentado negociar que fuera un espacio público a disposición del barrio. Hoy hemos sabido que hay un propietario que ha presentado una denuncia para desalojarnos y con toda probabilidad especular con un espacio autogestionado, desde hace más de tres años, al servicio de los vecinas y vecinos del Raval.
Hacemos público que el Agora Juan Andrés, como ha sido creado, está en peligro. Lo vamos defender con todos los medios a nuestro alcance para que siga siendo un espacio de solidaridad, encuentro y apoyo mutuo del barrio y de la ciudad.
Estamos debatiendo la mejor manera de dar respuesta a esta agresión y os convocaremos a las acciones y asambleas para construir en común el destino del Agora. Somos conscientes que no será fácil pero también sabemos que es un espacio querido y reconocido por mucha gente, colectivos y luchas sociales.