Ens imposen que no hi ha possibilitat, que només podem triar entre el possibilisme de l’esquerra reformista o els nous feixismes. Entre l’estat i el mercat, la cooptació i l’assistencialisme o el gueto i la repressió.
Vivim i resistim al Raval, Raval de la revolució social, al Raval obrer i insubmís. El Raval dels Ateneus, les escoles racionalistes, les lluites obreres i feministes. El Raval contracultural i irreverent. El Raval lluitador i popular recreant constantment, gràcies a les aportacions dels que sempre van habitar al barri i de la gent nova que va arribant.
Com estem avui? Què és el que es mou i no és tan visible? Que corre pel baix És tot interès personal, afany de diners, menyspreu als altres i ganes de triomfar? O també corre el suport mutu, la solidaritat i la lluita comuna.
En temps de la nova normalitat, de actualització, de la més brutal versió que coneixem del capitalisme. De crisi i fracàs de tota mena, climàtica, social, cultural. Del fracàs de les alternatives des de dalt i creació de de noves-velles lluites des de baix.
Volem trobar-nos, no per deixar-nos anar el rotllo, per donar cadascú la seva recepta de sempre. Si no per intentar, començar a parlar de què fer davant l’esgotament, cansament, desesperació i malestars en què vivim.
Com veure’ns i reconèixer-nos, com donar-nos suport, com defensar-nos, com construir i resistir. Com fer-nos sentir sense embuts des de com som o aspirem a ser davant de censors i controladors, com sortir del debat privat estatal i donar valor al públic, al comunitari. Com ser subjectes actius i responsables de la nostra vida de forma col·lectiva i no espectadors o consumidors delegant la nostra capacitat en experts que tot ho saben.
Coincidint amb el 34 aniversari del lokal, la reobertura de l’Ateneu Enciclopèdic Popular, la creació de grups i col·lectius nous i la sensació que el que ve serà pitjor que el que tenim si no fem alguna cosa per evitar-ho.
Salutacions i ànims.
Començarem a contactar i a construir la proposta. Segons vagi, comptarem. Les primeres dates proposades són per al tercer cap de setmana d’octubre.
Nos imponen que no hay posibilidad, que solo podemos elegir entre el posibilismo de la izquierda reformista o los nuevos fascismos. Entre el estado y el mercado, la cooptación y el asistencialismo o el gueto y la represión.
Vivimos y resistimos en el Raval, el Raval de la revolución social, el Raval obrero e insumiso. El Raval de los Ateneos, las escuelas racionalistas, las luchas obreras y feministas. El Raval contracultural e irreverente. El Raval luchador y popular recreándose constantemente, gracias a las aportaciones de los que siempre habitaron el barrio y de la gente nueva que va llegando.
¡Cómo estamos hoy? ¿Qué es lo que se mueve y no es tan visible? Que corre por lo bajo ¿Es todo interés personal, afán de dinero, desprecio a lxs otrxs y ganas de triunfar? O también corre el apoyo mutuo, la solidaridad y la lucha común.
En tiempos de la nueva normalidad, de actualización, de la más brutal versión que conocemos del capitalismo. De crisis y fracaso de todo tipo, climática, social, cultural. Del fracaso de las alternativas desde arriba y creación de de nuevas-viejas luchas desde abajo.
Queremos encontrarnos, no para soltarnos el rollo, para dar cada cual su receta de siempre. Si no para intentar, empezar a hablar de qué hacer ante el agotamiento, cansancio, desesperación y malestares en los que vivimos.
Cómo vernos y reconocernos, como apoyarnos, como defendernos, como construir y resistir. Como hacernos oír sin tapujos desde como somos o aspiramos a ser frente a censores y controladores, Como salir del debate privado estatal y dar valor a lo público, a lo comunitario. Como ser sujetos activos y responsables de nuestra vida de forma colectiva y no espectadores y/o consumidores delegando nuestra capacidad en expertos que todo lo saben.
Coincidiendo con el 34 aniversario del lokal, la reapertura del Ateneu Enciclopèdic Popular, la creación de grupos y colectivos nuevos y la sensación de que lo que viene será peor que lo que tenemos si no hacemos algo por evitarlo.
Saludos y ánimos.
Empezaremos a contactar y a construir la propuesta. Según vaya, contaremos. Las primeras fechas propuestas son para el tercer fin de semana de octubre.